F R E D A G



Sitter i tåget som är påväg mot Karis och har nu stannat i Salo. Nästa stop är då Karis där jag stiger av och tar nästa tåg till Ekenäs som mamma kommer och möter mej och sen far vi till syster på en kaffe. Det ska bli skönt att kunna komma hem så mycket tidigare än vad jag gjorde när jag bodde i Vasa för då kom jag hem vid elva tiden på kvällen först. Jag började på turism linjen på måndagen och då for vi på en skärgårdsresa till Korpo för tre dar. Det var jätte roligt och jag kom med i gänget och har nu fått kaverin att umgås med. Det fick jag inte riktigt när jag bodde i Vasa för jag var lite underlig när jag inte var från Pampas. Men dom jag umgås med nu kan jag ha helt otroligt roligt med och det roligaste med det hela är att dom tycker om mitt skratt! :D haha, jag har alltid fått så dåliga kommentarer om mitt skratt och att jag borde vara tyst så jag tycker att det är jätte roligt faktist. Haha.. Nu borde bag vara framme om tjugo minuter i Karis och sen går jag direkt till nästa tåg som tar mig till Ekenäs. Jag trivs annors jätte bra i Pargas och jag tycker att skolan är rolig och klassen trevlig. Jag fick byta rum igår också så nu har jag ett eget rum, och det är ganska skönt för att man orkar inte med buskar i all evighet! Haha insider skämt.. :D Men huvudsaken är ju den att jag trivs i skolan och att det finns personer som jag kan umgås med som är trevliga och lärarna är trevliga också! Så bättre kan det igentligen inte bli. Jag skrev någo test juttu idag i modersmål, finska, engelska och i matematik. Ja man kan väl säga att moddan och engelskan gick bra men finskan och mattan var ju en annan sak.. Men nu ska jag snart stiga av hörs senare! 

Kommentarer

Kommentera här! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0