Praktik och sommarjobb. Yeees! :))

Idag började min dag med att jag for på praktik till ett dagis riktigt nära mej, bara några hundra meter från mitt hus. Det var faktist skönt att inte fara till skolan och måsta sitta på någo tråkiga timmar, iställe fick jag umgås med småbarn i sex och en halv timme. :)) Det ska jag nu göra i fyra dar till sen kommer helgen och efter det är praktik veckan slut. Synd.. Idag fick jag också sommarjobb! Och tack gode gud så skall jag inte sitta i ett majsland eller ta upp lök. För det har jag gk´jort nu sen jag var nie år så jag har börjat bli lite trött på att ha skit under naglarna varendaste dag. Nej men dett år skall jag vara en månad och jobba som Guldkant på Bromarf Hemmet, alltså det betyder att jag kommer att läsa tidningen högt för åldringarna, gå ut och gå med dom, mata dom, sjunga för dom eller bara sitta och prata med dom. Så jag är egentligen deras underhållare. :) Det ska bli riktigt roligt att jobba med åldringar och lysa opp deras dag lite för om jag skulle sitta på ett åldringshem hela dagen lång över en hel sommar så skulle man nog ha smått tråkigt, så det känns bra att göra nånting för andra människor. Så jag tänker jobba från Måndag till Fredag halv nie eller nie till halv tre eller tre. Så nu skulle nog sommaren kunna komma för att snön smälter och det blir bara klottigt och blää! Så solen lys på så sablar, ta bort den här snön villa ha sommaren hit nu! Btw den här sommaren skall bli IALLAFALL lika bra som den förra! The best summer of my life! :))

Kommentarer

Kommentera här! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0